Soovitused

M.V.WOOL – Kalamehejutud 🐋
detsember 08, 2024

Aeg kala lüpsta? Käes on see lühike hetk aastast, mil vikerforellid on lüpsmiseks valmis! Toetades kala pead ja keha põlvele, masseeritakse pöidla ja kahe sõrmega kala kõhtu ettepoole suunatud liigutusega, et marjaterad välja pigistada, justkui üritaks viimast hambapastat tuubist kätte saada. Kuldne päikesekarva kalamari voolab kalast välja, ühele massaažile järgneb teine koos marjaterade lõputuna näiva pritsimisega ämbrisse…

Keskmiselt toodab kala marja 20% oma kehakaalust. 1kg kaaluv kala annab 200g marja, samas kui vanemad 5kg kalad annavad isegi kuni 1kg marja. Mõnikord, peamiselt sugukalade puhul, kasutatakse kala lõdvestamiseks enne lüpsi nelgiõli, kuid kuna praktikas on suremus kogu protsessi ka loomulikuna hoides tühine, pole see laialt levinud. Pärast masseerimist suunatakse kalad taastumispaaki ja tagasi kasvatusse. Kalamari töödeldakse kohapeal või müüakse nn. marjakotikestes värskelt.

Forellimarja esimene saak annab maheda, kaunilt pehme koorega pisikese marjatera. Kudemisaja edenedes muutub mari kõvemaks, olles mingil hetkel perfektne ja jõudes kudemisaja lõpuks suhteliselt tugeva teraja konsistentsini. Oma parimas konsistentsis on (kasvatus)mari enne jõule, sest kalakasvatajad on aretanud ja rihtinud oma kalad selliselt, et mari just siis kenasti valmis saaks. Looduses koeb vikerforell aprilli lõpus – mai alguses.

Kuna saagikoristus kestab vaid 4-6 nädalat aastas (nov-dets), sügavkülmutatakse suurem osa marjast. Selliselt saame pakkuda kalamarja pikema perioodi jooksul, peaaegu aastaringselt, säilitades marja kõrge kvaliteedi.

Novembri keskpaigast on sellesügisene värske forellimari kilohinnaga 59 eurot Mati Kalapoes saadaval. Hea teada, kui aastalõpu pidulaua menüüd koostad!

LOE LÄHEMALT

Kala kasulikkus

Kala teeb ilusaks!

Kalasööjate nahk on siledam elastsem ja tervem ning paremini kaitstud kahjulike välistegurite eest.

Kala teeb head!

„Kala teeb head!“ on Eesti Kalaliidu kommunikatsiooni-kaubamärk, mille alt oleme korraldanud erinevaid kampaaniaid.

Eesti rahvuskala on räim!

Eesti Kalaliidu poolt korraldatud hääletuses osales 50 000+ inimest, kes andsid internetis hääle oma eelistusele.